Teendők sorrendben
|
részletek, megjegyzés
|
Elvégezve: aláírás
(a tevékenységet végző (k egyike))
|
Ellenőrizve: aláírás
(tanár vagy szupercsapat tagja)
|
hétfő
|
|||
információgyűjtés
|
|
|
|
az interjú megtervezése
|
|
|
|
helyszín kiválasztása
|
|
|
|
szerepek, feladatok kiosztása
|
|
|
|
díszletek, jelmezek, smink stb. megtervezése, ki mit hoz?
|
|
|
|
interjú megírása – mindenki leírja! – egyik pld. átadása
a szupercsapatnak
|
|
|
|
gépterem: vágóképek gyűjtése
|
|
|
|
gépterem: blogbejegyzés írása
|
|
|
|
egyeztetés a többiekkel/a szupercsapattal: mikor lehet
forgatni?
|
|
|
|
még egy előkészítő megbeszélés: ki mit hoz holnapra?
(kamera, hangrögzítő, átjátszó kábel is)
|
|
|
|
szövegtanulás, próba
|
|
|
|
kedd
|
|||
szövegtanulás, próba
|
|
|
|
a felvételek elkészítése (egyeztetve a többiekkel/a
szupercsapattal
|
|
|
|
gépterem: vágás
|
|
|
|
gépterem: blogbejegyzés
|
|
|
|
Tudnivalók a
felvételről és a vágásról
1.
Ha a felvétel
során hibáznak, újra kell venni vagy elölről, vagy egy jól elkülöníthető
résztől – tehát pl. a legutóbbi kérdés feltevésétől.
2.
Az összes kis
fájlnak majd ugyanazt a nevet adják, számozva.
3.
A videót
felrakja a gépre: minden csapat ugyanoda rakja, a szupercsapattól kell
megkérdezni, hogy hova kell rakni
4.
Kiválogatják a
használható videókat, ill. azokat, amik vicces bakik, és bekerülhetnek egy
„Így készült” videóba. Ezeket egy külön mappába teszik, aminek a címe pl.
„igykeszult”. A többi felesleges felvételt kitörlik.
5.
A
hangfelvételekkel ugyanez történik. Figyeljen arra, hogy azok a
hangfelvételek maradjanak meg, amiknek a videófelvételét megtartották. A
fájlok nevei egyértelműen mutassák a csapatot és a jelenetet
6.
A vágóképeket
is ugyanerre a helyre kell átrakni.
Vágás.
7.
Megnyitja a
MovieMakert. Belehúzza a videót.
8.
Nagyjából
elhelyezi a vágóképeket is.
9.
Megnyit egy
„muszter” elnevezésű másik Movie Maker fájlt, oda átrakja a videóból elrontás
miatt kivágott elemeket.
10. Alárakja a hangot.
11. Beigazítja a hangot és a képet, ehhez kivág részeket
a videóból.
12. A művelet során többször MENT!
13. Animációkat rak be.
14. Ismét rendezi a hangot és a képet, mert az animációk
miatt elcsúszhatnak.
15. MENT.
|
A szupercsapat teendői
|
kik csinálják?
|
megjegyzés
|
kész
|
hétfő
|
|||
ennek a lapnak az áttanulmányozása, feladatok
kiosztása
|
|
|
|
Az órák alatt / után: az összekötő szöveg
vázlatos megtervezése, helyszín kiválasztása
|
|
|
|
gépterem: ismerkedés a vágással
|
|
|
|
gépterem: ugyanazon a néven nyitják meg az összes
gépet, ott kialakítanak egy saját mappát, ahova majd a felvételek jönnek
|
|
|
|
gépterem: zenék keresése a videókhoz (a műsor és
az Így készült külön videó lesz)
|
|
|
|
gépterem: blogbejegyzés
|
|
|
|
hiányzók pótlása, esetlegesen a csoportok
átszervezése, ha nagyon sok a hiányzó
|
|
|
|
hiányzók pótlása
|
|
|
|
a munkafolyamat dokumentálása: felvételek (kép és
videó) az osztályról munka közben
|
|
|
|
interjúk elolvasása
|
|
|
|
csapatok beosztása: ki hol, mikor, mivel forgat
|
|
|
|
összekötő szöveg megírása
|
|
|
|
a csapatok haladásának ellenőrzése, aláírás
|
|
|
|
kedd
|
|||
segédkezés a forgatásokban
|
|
|
|
stáblista, eleje-vége összeállítása
|
|
|
|
a munkafolyamat dokumentálása: felvételek (kép és
videó) az osztályról munka közben
|
|
|
|
segítségnyújtás a csapatoknak a vágásban
|
|
|
|
a csapatok haladásának ellenőrzése, aláírás
|
|
|
|
minden feltöltött videó és hang ellenőrzése
|
|
|
|
blogbejegyzés
|
|
|
|
szerda
|
|||
próba, gyakorlás, szövegtanulás
|
|
|
|
felvételek készítése
|
|
|
|
vágás, a műsor összefűzése, végleges elkészítése
|
|
|
|
csütörtök
|
|||
az Így készült megtervezése
|
|
|
|
vágása, zenével
blogbejegyzés készítése
|
|
|
|
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése